Wczesna nauka czytania
Wczesna nauka czytania to zajęcia dla dzieci w wieku 4-6 lat, metodą symultaniczno - sekwencyjną.
Jakie korzyści daje dziecku umiejętność czytania w wieku przedszkolnym?
Małe dziecko ma bardziej plastyczny mózg, dzięki temu łatwiej i szybciej może nauczyć się nowych rzeczy. Wczesna nauka czytania to nie tylko wykorzystanie tego etapu na naukę, ale przede wszystkim:
lepszy rozwój poznawczy,
zapobieganie dysleksji,
nieograniczony dostęp do wiedzy,
umiejętność samodzielnego zdobywania informacji,
ułatwiony start w szkole ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej,
ćwiczenia pamięci słuchowej, wzrokowej i ruchowej,
ćwiczenia lewo półkulowe mózgu (sekwencje, szeregi, relacje), które usprawniają i znacznie ułatwiają dziecku uczenie się.
Zajęcia rozpoczynają się w październiku, a kończą w czerwcu. Spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 minut.
Prowadzone są w małych, dobranych wiekowo grupach, programem nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.
Program zajęć uwzględnia atrakcyjne dla dziecka i zapewniające najlepszą efektywność ćwiczenia oraz zabawy edukacyjne.
Symultaniczno-sekwencyjna Nauka Czytania została opracowana tak, aby każde dziecko już na początku wieku przedszkolnego mogło w sposób łatwy i przyjemny dla niego opanować umiejętność płynnego czytania.
Opanowanie sztuki czytania przed pójściem do szkoły ułatwia dziecku odnalezienie się w nowej, niełatwej dla niego sytuacji, pozwala mu skupić się na innych zadaniach i wyzwaniach, które stawia przed nim szkoła oraz wpływa na pozytywny obraz własnej osoby.
Program zajęć z Nauki Czytania jest odpowiednio dobrany do możliwości psychofizycznych dziecka. Zapewnia mu nabycie sprawności manualnej, opanowanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej, doskonalenie myślenia, pamięci symultanicznej i sekwencyjnej, ćwiczenie koncentracji, uważności, kojarzenia oraz nabywania umiejętności logicznego myślenia.
Argumentem wspierającym konieczność podejmowania wczesnej nauki czytania jest najwyższa w dzieciństwie neuronalna plastyczność mózgu, która zapewnia najlepszą efektywność nauki.